Powrót
Mini Mickey Aerobatic


Podstawowe dane:
Rozpiętość: 780 mm
Długość: 780 mm
Masa: 600 do 680 g
Napęd: Silnik bezszczotkowy (szczegóły w opisie), zasilanie: 9 cel Kan 1050

        Kolejnym modelem jest polecany przez kolege Roberta mały akrobacik - Mini Mickey Aerobatic. Plany i opis były publikowane w czasopiśmie "Modelarz" nr 9/1999. Model opisywany jest jako "przeznaczony do nauki akrobacji". Przejście z trenerka E-Starter na Mickey'go było bardzo brutalne i tragiczne. Model zachowuje się zupełnie inaczej - jest szybszy i bardziej zwrotny niż trenerek, do którego przywykłem. Pierwsze loty kończyły się zmianą pieluchy na suchą :) Jednak po krótkim czasie przystosowałem się do nowych warunków. Po kilku dniach przyszła pora na pierwsze beczki, pętle i korkociągi. Lot na plecach przyszedł dużo później. Obecnie po upływie 4 miesięcy udało mi się w pełni ułaskawić "myszkę". Loty sprawiają dużo frajdy.
       Model pogonił kilka kretów, i nie lata już tak jak powinien. Objawia się to m.in. beczką kończoną na innej wysokości niż pułap wejściowy. Poniższe zdjęcie przedstawia już drugą wersję. Kadłub wersji pierwszej został przerobiony na 3 paczki zapałek :) W poniższej konfiguracji model waży 650 g z silnikiem bezszczotkowym XT400 (przeszczep z E-Startera), pakietem 9 x Kan 1050, śmigło GWS 9x5, ciężkim odbiornikiem Futaby (35 g) i mocnymi mikro serwami GWS. Podwozie węglowe produkcji własnej waży 10 g.
         Zespół napędowy zapewnia 550 g ciągu przy poborze prądu 9,6 A. Zmiana śmigła na 10x6 nie daje nic prócz zwiększenia poboru prądu do 11,3 A.

Mini_1




Jeszcze tylko ostatnie korekty i w górę.


Szybka "myszka" ucieka z kadru :)



        W tym momencie czas na miłą niespodziankę. Dostałem od kolegi w pracy uszkodzoną stację dyskietek. Ochoczo zabrałem się do przeróbki silnika na zdatny do celów modelarskich. Silnik był sporo większy niż te z CD-Rom. Opis będzie zamieszczony w dziale Warsztat. Efekty wyszły zadziwiające. Model nabrał wigoru, lata ciut szubciej. Jednak w życiu nie ma nic za darmo. Okupione to zostało większym poborem prądu. Silnik posiada większy współczynnik RPM/Volt.




Silnik nie wygląda zbyt okazale, ale zapewnia dobre parametry.

          Góra